Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRamazan, Onur; Dai, Shenghai; Danielson, Robert William; Hao, Tao; Ardasheva, Yuliya
TitelPredicting Reading Self-Concept for English Learners on 2018 PISA Reading
Quelle(2022), (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSecondary School Students; Foreign Countries; International Assessment; Reading Skills; Self Concept; English Language Learners; Native Speakers; Predictor Variables; Language Usage; Student Characteristics; Teacher Characteristics; Institutional Characteristics; Program for International Student Assessment
AbstractReading self-concept plays a significant role in academic achievement. Considering increasing numbers of English learners (ELs) in the United States, there is an urgent need to investigate self-perceptions of ELs in comparison to those of native English speakers (NES). We applied Elastic Net analysis (ENET), a machine learning approach, to PISA 2018 data to identify the proximal and distal predictors of EL and NES students' reading self-concept. Unlike in earlier work, the ENET in the current study was separately employed for ELs and NESs after splitting the dataset for those subgroups. Contributions of ENET-selected predictors of EL and NES students' reading self-concept will be investigated in the full paper by conducting three-level multilevel modeling analyses, separately for each student population. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: